OCTA lēmumiem zems sūdzību skaits
Sūdzību skaits par OCTA apdrošinātāju pieņemtajiem lēmumiem joprojām ir ļoti zems. Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) no 2004. gada 1. janvāra līdz 2023. gada 31. decembrim saņēma un izskatīja 4923 sūdzības par apdrošināšanas sabiedrību lēmumiem OCTA atlīdzību izmaksu jautājumos. Šo sūdzību proporcija attiecībā pret visiem reģistrētajiem apdrošināšanas gadījumiem ir vien 0,723%.
LTAB rūpīgi izskata katru saņemto sūdzību par apdrošinātāju lēmumiem, sniedzot atbildes un novērtējumus situācijās, kas saistītas ar OCTA. LTAB darbojas kā neatkarīga institūcija, kas pieņem lēmumus, pamatojoties uz notikumu apstākļu izvērtējumu, un pieaicina ekspertus, lai sniegtu kvalitatīvus atzinumus. Lai gan LTAB lēmumi ir rekomendējoši, daudzos gadījumos apdrošinātāji ņem vērā LTAB viedokli un pārskata savus iepriekš pieņemtos lēmumus.
Sūdzību skaits 2020. gadā bija vislielākais attiecībā pret apdrošināšanas gadījumiem (0,94%), savukārt vismazākais bija 2007. gadā (0,45%). Pērn šī proporcija bija 0,71%. 2023. gadā LTAB saņēma 268 sūdzības, no kurām 178 gadījumos tika atzīts, ka apdrošināšanas sabiedrības lēmums bija pamatots, bet 59 gadījumos lēmums tika atzīts par nepamatotu. 31 gadījumā sūdzību iesniedzēji saņēma rakstiskus skaidrojumus.
Sūdzību izskatīšana un LTAB atzinumu sniegšana ir bezmaksas, un kopš 2013. gada ir iespējams iesniegt sūdzības arī elektroniski, izmantojot LTAB mājaslapu.
Proporcionāli zems saņemto sūdzību skaits, kas bijis nemainīgi zems visu 20 gadu laikā, liecina par OCTA sistēmas augsto kvalitāti un efektīvu pārvaldību zaudējumu atlīdzināšanas lēmumu pieņemšanā ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem. Šis zems sūdzību skaits apliecina arī apdrošinātāju pieņemtās lēmumu par zaudējumu atlīdzību pamatotību. Apdrošināšanas kalkulators var palīdzēt vieglāk izvēlēties piemērotāko OCTA polise, ņemot vērā šos datus.
Sagatavots pēc LTAB informācijas