Kā rīkoties, ja bagāža ir pazudusi?
Vasaras laiks ir arī atvaļinājumu laiks, kad daudzi dosies atpūtā uz ārzemēm. Dažkārt mantu apjoms, kas ir jāņem līdzi ir liels it īpaši, ja ceļojumā dodas visa ģimene, taču var gadīties, ka bagāža līdz galamērķim nenokļūst. Esam apjokojuši dažus padomus, kā rīkoties, ja bagāža ir pazudusi vai sabojāta.
Nepieciešams pārliecināties, ka bagāža tik tiešām ir pazudusi. Galvenais nekrist panikā un pat ja sākotnēji liekas, ka koferis ir pazudis, nepieciešams pārliecināties, ka tās neatrodas lidostā. Ir lidostas, kur bagāžas saņemšana var ieilgt līdz pat vairākām stundām. Ir vērsts apskatīties, vai Jūsu aviosabiedrībai ir kāds online rīks, kā var izsekot bagāžas statusam, tāpēc rekomendējam nobildēt bagāžas identifikācijas numuru, lai tas būtu ātri viegli pieejams. Gadījumā, ja koferi neizdodas atrast, tad ir jāvēršas lidostas uzziņu dienestā un jāreģistrē nozaudēto bagāžu. Prakse rāda, ka jau pēc 24 vai 36 stundām bagāža tiek atgriezta. Ir noderīgi pievienot ceļojuma koferim zīmīti ar savu vārdu, uzvārdu un telefona numuru, lai to būtu vienkāršāk atpazīt un ātrāk sazināties.
Jāinformē aviosabiedrību par nozaudēto koferi.Ja tiek konstatēts, ka koferis ir pazudis, tad svarīgi nekavējoties par to informēt aviosabiedrību. Viņi būs kompetenti sniegt atbildi un sniegt rīcības plānu, ko darīt tālāk. Protams, ir labi, ja ir iespēja sameklēt uz vietas kādu darbinieku, bet ja nav, tad visu nepieciešamo informāciju var iegūt mājas lapā. Bieži vien aviosabiedrības mājas lapā uzreiz ir pieejama ar aktuālu informāciju, ko darīt, ja ierodoties galamērķi, konstatējat, ka bagāžas nav. Parasti ir pieejama veidlapa, kas ir jāaizpilda, kur ir jānorāda detalizēta informācija, piemēram, kofera krāsa, parametra, saturs. Noderīgi ir pirms ceļojuma nofotografēt kofera saturu.Katrai aviosabiedrībai ir savi nosacījumi un noteikumi attiecībā uz bagāžu, piemēram, laika posms, no kura bagāža tiek uzskatīta par nozaudētu. Gadās, kad aviosabiedrība piedāvā kompensēt pirmās nepieciešamības preces.
Tomēr visbiežāk aviosabiedrība aicina izmantot ceļojuma apdrošināšanas polisi. Ja bagāža ir aizkavējusies dažas stundas, tad vienīgais, ko aviosabiedrība var izdarīt, tas ir izsniegt apliecinājumu, ko iesniegt apdrošināšanas kompānijai. Tāpēc ir svarīgi pirms katra ceļojuma iegādāties apdrošināšanas polisi, kas spēs palīdzēt šādos gadījumos. Ar EVAK karti, ceļojot pa Eiropu, nebūs pietiekami, jo ceļojuma apdrošināšana nav tikai medicīniskie izdevumi, bet arī sedz tādus riskus, ka nelaimes gadījumi, ceļojuma atcelšana, bagāžas nozaudēšana.
Ceļojumu apdrošināšanu ir ērti un ātri iegādāties apdrošināšanas kalkulatora, tas ļauj salīdzināt un izvēlēties piemērotāku apdrošināšanu.