Izmaiņas OCTA nozarē
Nākamajā gadā ir gaidāmas būtiskākās izmaiņas, kas ietekmēs OCTA nozares darbību. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) ir apkopojis būtiskākās izmaiņas, kas būs ieviestas 2024.gadā. Plānotas normatīvo aktu izmaiņas, kas skar OCTA likumu un Eiropas Savienības direktīvu, varētu ieviest būtiskus pārmaiņu elementus.
LTAB norāda, ka svarīgākās normatīvo aktu izmaiņas saistītas ar LTAB regulējumu kā biedrību. Līdz 2022.gada Augstākās Tiesas Senāta lēmumam LTAB darbojās saskaņā ar Biedrību un Nodibinājumu likumu, bet šis lēmums būtiski mainīja biedrības tiesisko regulējumu, raisot bažas par izmaiņu vienlīdzīgumu un saprotamību visiem tirgus dalībniekiem.
Eiropas Komisijas direktīva, kas stājās spēkā 2023.gada decembrī, paredz palielināt zaudējumu atlīdzību limitus Eiropas Savienības dalībvalstīs. Latvijā tie pieaugs līdz 6,45 miljoniem EUR par negadījumu un 1,3 miljoniem EUR par cietušo personu. Jāņem vērā, ka šīs prasības vēl ir ieviešanas procesā un izraisījušas diskusijas par OCTA Garantijas fonda nākotnes finansējuma modeli un apdrošināšanas sabiedrību maksātnespējas riska segšanu.
Saeimas Juridiskā komisija atbalsta grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz paaugstināt sodus par rupjiem ātruma pārkāpumiem. Transportlīdzekļa īpašniekam tagad tiks nekavējoties informēts, ja fiksēts, ka ceļu satiksmē piedalās neapdrošināts auto. Šīs izmaiņas ļaus izvairīties no vairākkārtējiem sodiem par vienu un to pašu pārkāpumu, bet transportlīdzekļu īpašniekiem būtu jālīdzdarbojas, uzturot aktuālu kontaktinformāciju CSDD vai LTAB sistēmās. Tāpēc būtiski sekot līdzi vai polise ir spēkā un gadījumā, ja polises nav, tad to var ātri un viegli iegādāties OCTA internetā un salīdzināt vairāku sabiedrību piedāvājumus un iegādāties izdevīgāku.
Sagatavots pēc LTAB datiem