Foto 15.08.2023

Ceļu satiksmes negadījumus biežāk piesāka kā KASKO negadījumu nevis OCTA

Notiekot ceļu satiksmes negadījumam, autovadītāji bieži aizdomājas, vai pieteikt gadījumu kā KASKO vai gaidīt lēmumu un rīcību no vainīgā autovadītāja OCTA apdrošināšanas kompānijas. Saskaņā ar BTA statistiku cietušie autovadītāji biežāk izvēlās tieši KASKO, jo ar šo apdrošināšanas veidu veikt remontu izdodas ātrāk, un pagājušajā gadā 44% no visiem pieteiktiem gadījumiem bija atrisināti nedēļas laikā, bet OCTA gadījumus noregulēt nedēļas laikā izdevās tikai 22%.

 

Autovadītājiem, kas nav vainīgi ceļu satiksmes negadījumā ir iespēja izvēlēties, vai pieprasīt segt izdevumus par remontu no vainīgā OCTA apdrošināšanas vai arī no savas KASKO polises. Pēc BTA statistikas vairāk klientu izvēlās tieši otru variantu, jo OCTA pieteikumu izskatīšana notiek ilgāk, kas ir saistīts ar to, ka tajā ir iesaistīti vairāki dalībnieki un atlīdzību regulēt uzņemas vainīgā autovadītāja apdrošināšanas kompānija. Vismaz 30% no BTA pieteiktiem gadījumiem izskatīšana notiek ilgāk par mēnesi, kas nozīmē, ka transportlīdzekļa remonts arī notiek tikai pēc mēneša un cietušajam ir jāgaida ilgs laiks. Tieši tāpēc cietušajam ir ātrāk pieteikt negadījumu pie sava KASKO apdrošinātāja, veikt remontu un vēlāk šo atlīdzības izmaksu atgūst no vainīgā OCTA apdrošinātāja.

 

Tas labi darbojās, ja transportlīdzeklim ir KASKO polise, tomēr ne visi autovadītāji izvēlās iegādāties šādu apdrošināšanas produktu. Būtiski neaizmirst, ka  OCTA polise ir obligāts apdrošināšanas veids, kas šobrīd ir ātri un viegli var iegādāties internetā kādā no apdrošināšanas kalkulatoriem. Ir vērts pievērst uzmanību, ka ir arī iespēja pie OCTA apdrošināšanas piepirkt klāt palīdzību uz ceļa, jo arī esot vainīgam pie ceļu satiksmes negadījuma ir nepieciešami transportēšanas pakalpojumi, lai nogādātu transportlīdzekli uz servisu.

 

 

Sagatavots pēc BTA informācijas.

Autortiesības © Aon Baltic Privātuma politika. Portāla noteikumi. Cookie Preferences